برچسب :: تحریم خودرو

عقبگرد در پساتحریم




کارنامه 11 ماهه تولید خودروسازان کشور در حالی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که طبق آن، تیراژ محصولات سواری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. غول‌های جاده مخصوص همچنین با کاهش تیراژ در بهمن‌ماه و نسبت به دی نیز مواجه شدند تا روند صعودی تولید ماهانه آنها متوقف شود. بر این اساس، در مجموع تا پایان بهمن‌ماه امسال، 731 هزار و 359 دستگاه انواع محصولات سواری در ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو به تولید رسیده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهشی حدودا 5/ 8 درصدی را نشان می‌دهد.

[1394/12/10 12:00]

با افزایش تحریم ها ایران خودرو و سایپا با اختلال تامین قطعه چه می کنند؟




با خروج ایالات‌متحده آمریکا از برجام ، خودروسازان خارجی از جمله اروپایی ها ایران را ترک کردند. این در حالی است که امکان تامین قطعات محصولات خارجی که عموما با تکنولوژی به روز تری تولید می شدند در حال حاضر برای دو خودروساز بزرگ کشور وجود ندارد.

[1397/09/12 14:00]

رنو تکلیف خود را مشخص کرد/ در ایران خواهیم ماند




مدیرعامل خودروسازی رنو اعلام کرد که این شرکت علی‌رغم تحریم‌های آمریکا به فعالیت‌های خود در ایران ادامه خواهد داد.

[1397/03/26 16:00]

شرکت رنو هم از ایران می‌رود




تیری بولور، مدیر اجرایی شرکت خودروسازی رنوی فرانسه در جریان یک کنفرانس ویدئویی به تحلیلگران گفت، این شرکت احتمالا به منظور تبعیت از تحریم های آمریکا فعالیت خود در ایران را متوقف خواهد کرد. وی افزود: «ما به دنبال فرصت های جدید به ویژه در آفریقا هستیم تا از طریق ایجاد رشد قوی، فرصت های از دست رفته در بازار ایران را جبران کنیم.» از زمان لغو تحریم های ایران در ژانویه 2016، بازار این کشور به محلی برای رشد فروش محصولات شرکت های غربی تبدیل شده و حجم مبادلات تجاری ایران و اروپا به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است. اکنون که آمریکا توافق هسته ای با ایران را لغو کرده و به دنبال وضع مجدد تحریم هاست، شرکت های غربی یکی پس از دیگری از ایران خارج می شوند. ماه گذشته مدیران شرکت رنو گفته بودند، قصد دارند حداقل یک حضور حداقلی را در بازار ایران نظیر دور قبلی تحریم ها حفظ کنند. شرکت رنو سال گذشته موافقتنامه ای را با سازمان گسترش و نوسازی صنعتی ایران و شرکت پرتو نگین ناصح برای افزایش 75 درصدی ظرفیت تولید خود در ایران به امضا رسانده بود. کلوتیلد دلبوس، مدیر امور مالی شرکت رنو گفته، شرکت هنوز تولید خودرو یا سرمایه گذاری به موجب قرارداد جدید را آغاز نکرده، اما از سال 2003 به این طرف در ایران خودرو تولید می کند. به گفته دلبوس، در نیمه نخست امسال میزان فروش محصولات رنو در ایران به دلیل سیاست بانک مرکزی این کشور 10 درصد کاهش یافته و به 8 درصد از سهم کل بازار ایران رسیده است. وی افزود، فروش محصولات رنو در نیمه دوم امسال تقریبا به صفر خواهد رسید.

[1397/05/06 10:00]

فعالیت رنو در دوره جدید تحریم ها چگونه خواهد بود؟




آغاز تحریم ها بهانه لازم و کافی را به خودروسازان مطرح بین المللی داد تا با ترک بازار ایران به قرادادهای خودرویی مشترک پشت پا بزنند. اما نکته جالب توجه آن است که دلیل عدم سرمایه گذاری رنو در بازار ایران از سوی مقامات دولتی و خودرویی عدم وفای به عهد از سوی شریک تجاری ایرانی اعلام شده است و نه تحریم ها. به راستی نقش تحریم ها و عدم اجرای تعهدات هر یک چقدر در اجرایی نشدن این قرار داد مهم نقش دارند؟

[1397/05/23 15:00]

فولکس واگن نیامده رفتنی شد/ مواضع آمریکایی سوار بر صنعت ایرانی




با افزایش فشارهای رییس جمهوری امریکا بر سر خروج این کشور از برجام، کشورهای اروپایی نیز ساز خروج از ایران را می زنند و برخی از ادامه همکاری با ایران دست کشیده اند و برخی دیگر نیز هنوز مواضع خود را اعلام نکرده اند.

[1397/02/31 9:00]